Nepropásněte naše aktuální novinky, protože to jsou limitové edice:

  • další jedinečnou medovinou z Rodinné firmy Pleva je opět melomela: Medovina černý rybíz. Čekali jsme na ni dlouho a nyní si ji můžete u nás zakoupit a tyto dny i okoštovat.
  • na léto úplně skvělý je nový medový cider s chmelem nazvaný Divá včela. Přinášíme vám ho až se Slovenska z firmy Včelco, kterou znáte jako výrobce Včeloviny. 

Pouze dnes 28.5. v e-shopu nabízíme voucher na 1+1 zdarma XL medovinové mojito

Nadpis byl dlouhý, ale srozumitelný, takže klikejte na odkaz na voucher v e-shopu. Pouze dnes ušetříte 130,- Kč a vouchery platí až do 13.7.2019 !

Nová koncepce sortimentu

Naše nabídka se postupně rozširuje už skoro 5 let, když započítám i ty léta před otevřením současných prostor Medovinárny. Mnohdy už je výběr medovin pro vás tak široký, až nepřehledný a to bysme rádi vyřešili i na prodejně. Aktuálně máme v nabídce přes 130 druhů medovin a snažili jsme se dosud mít stále všechny položky skladem. Přemýšlel jsem, jak sortiment zúžit, ale vždycky jsem narazil na to, že skoro každý výrobce má v nabídce něco unikátního a tak se těžko vybírá. Rozhodnutí však padne úplně jinak.

Rozdělíme sortiment na stálý (nejvíce prodávaný) a občasný, který budeme průběžně podle situace obměňovat, takže bude dostupný třeba jednou za rok. Současně jsem se rozhodl, že budeme maximálně upřednostňovat výrobce, kteří s námi aktivně komunikují, kterým záleží na tom, abysme je prodávali a prezentovali a poskytují nám k tomu maximální součinnost. Neříkám tím, že jsem unaven propagací kvalitní medoviny obecně, ale proč bysme měli propagovat a vůbec prodávat značky, které o nějakou propagaci vlastně ani nestojí?

Jsou výrobci, kteří se nám neozvou, jak je rok dlouhý, zda bysme chtěli od nich nějaké další zboží odebrat. Dost často si pro zboží jezdíme opravdu velmi daleko nebo ho odchytáváme různě po Praze nebo v okolí, jinak se dodávka nezrealizuje. Jistě rozumíte, co znamená někam jet po českých silnicích a dálnicích třeba i přes 100km. Ale ono někdy stačí, když si mám zboží vyzvednout na kraji Prahy v dopravní špičce. To zabere obrovský čas navíc a zvýší tedy náklady, které jsme dosud tolik v koncové ceně neprojevovali. Zákazník tohle nevidí a říkám si proč bysme měli ?

Ano, trochu může být problém v tom, že máme cca 30 dodavatelů a možná pro každého nejsme tak atraktivní odběratel jako jednotlivá vinotéka nebo obchůdek, která bere medovinu jen od nich, ale zase kolem sebe máme jednu z největších komunit zákazníků (skoro 700 členů klubu přátel Medovinárny) a stovky dalších zákazníků e-shopu, kde jsou jejich medoviny vidět. Na Instagramu máme dokonce více followerů než největší výrobci.

Pokud byste tedy byli zklamaní, že některou vaši oblíbenou medovinu dlouhodobě nemáme, tak odpověď může být právě v tom, že ze strany výrobce není větší snaha nebo potřeba nám medovinu prodat. Naopak jsou výrobci, kteří nám volají skoro každý měsíc, zda nám něco v nabídce nechybí a vzpomenou si na nás, kdykoliv jedou na Prahu a spolupráce je tak jednoduchá, funguje a přináší výsledky.

Věřím, že chápete naše rozhodnutí a že vám i tak vždycky nabídneme dostatečně široký sortiment těch nejlepších medovin. Díky ušetření prostoru, budeme moct regály s chytrými cenovkami doplnit ještě informačními kartami o výrobcích a výběr na prodejně pro vás bude o mnoho jednodušší.

Jiří Pouček

Obrázky k článku